• ראשי
  • תכנית לימודים חד-חוגית במתמטיקה

     

    (122 ש"ס) *

     

    קורסים, שעות ודרישות קדם:

    התכנית מקנה לתלמיד ידע מתמטי נרחב והכרת תחומי המתמטיקה השונים הבאים לידי ביטוי בבית הספר (מתמטיקה עיונית, מתמטיקה שימושית, מדעי המחשב, חקר ביצועים  וסטטיסטיקה).

     

    התכנית מאפשרת לתלמיד לימודי התמחות באחת מחמש המגמות הבאות:

    1. מתמטיקה שימושית: מטרת מגמת הלימוד הינה להקנות לסטודנטים השכלה מתמטית נרחבת תוך מתן דגש על היבטיה היישומים והחישוביים של המתמטיקה, הנדרשים לפתרון בעיות מדעיות בתעשייה ובמחקר. בעיות אלה מתאפיינות ברב תחומיות ופתרונן משלב לעיתים קרובות תיאוריה מתמטית עמוקה יחד עם כלים חישוביים וסטטיסטיים. על כן, תכנית הלימודי במגמה מאפשרת לסטודנטים לקבל בסיס מתמטי רחב יחד עם הרקע הנדרש במדעי המחשב ובסטטיסטיקה. עם זאת הסטודנט יוכל להעמיק בתחומים המעניינים אותו.
       

    2. מתמטיקה עיונית: מגמת לימודים זו מדגישה, מרחיבה ומעמיקה את הידע בקורסים במתמטיקה עיונית.לימודי המתמטיקה העיונית מקנים מגוון רחב ועמוק של רקע מתמטי, אשר אינו מכוון בהכרח ליישומים קונקרטים, גם אם מקנה כלים הרלוונטים להרבה מהם.למשל, תורת ההצפנה המאפשרת רכישה בטוחה באינטרנט מתבססת על כלים תיאורטיים הנלמדים בקורס בתורת המספרים, ותורת היחסות מתבססת על מושגים בסיסיים מקורסי הגאומטריה. תורת ההסתברות היא דוגמה נוספת לתחום תאורטי חשוב הנלמד במגמה, המקנה כלים שהינם בסיסיים בתחומי הכלכלה והמימון.

      יחד עם זאת, יודגש כי אופי קורסי המתמטיקה העיונית הוא תיאורטי מעיקרו, ומדגיש את היכולת לפתח ולהבין תורה עשירה של מבנים מתמטיים מופשטים למדי באופן מדויק וכמותי.
       

    3. מדעי המחשב: מגמת לימודים זו  משלבת לימודי מתמטיקה עם מדעי המחשב. הנושאים הנלמדים כוללים הבנת מבנה המחשב ודרכי פעולתו, שפות תכנות וטכניקות תכנות מתקדמות, אלגוריתמים לפתרון בעיות שונות ומודלים מתמטיים למכונות חישוב ושפות.
       

    4. חקר ביצועים: חקר ביצועים הוא ענף מתמטי העוסק בניסוח ובפתרון של מודלים מתמטיים המשמשים כלי עזר בקבלת החלטות ובניצול אופטימלי של משאבים מוגבלים. המסלול מקנה לתלמידים ידע בתחומים המרכזיים של חקר ביצועים.

    5. סטטיסטיקה: מגמת לימודים זו פותחת בפני התלמיד אפשרות לשלב את לימודיו העיוניים במתמטיקה עם כיוון יישומי או מתודולוגי בסטטיסטיקה ובהסתברות. הסטטיסטיקה עוסקת בתהליכי הסקת מסקנות וקבלת החלטות בתנאי אי ודאות, בשיטות חיפוש והתאמת מודלים לנתונים מורכבים, ובשימוש במודלים מתאימים לצרכי חיזוי.

     

    כל תלמיד הלומד בתכנית יבחר מגמת התמחות אחת מתוך חמש המגמות שלעיל, ילמד את קורסי החובה במגמה וישלים את מכסת השעות, במידת הצורך, בקורסי בחירה ובקורסים כלליים. (בקורסים כלליים- 6 שעות לכל היותר). תלמידים במגמת מתמטיקה שימושית ילמדו קורסי חובה כלליים במתמטיקה בהיקף של 64 ש"ס ובנוסף קורסי חובה של המגמה. תלמידים בשאר המגמות ילמדו קורסי חובה בהיקף של 80-78 ש"ס.

     

    תלמידים אשר ילמדו במסגרת אחת המגמות, כולל הסמינר המתאים, תצוין מגמת הלימוד ברשומת לימודיהם. אם מגמת הלימוד תהיה מדעי המחשב, חקר ביצועים או סטטיסטיקה תצוין מגמת הלימוד גם בתעודת הגמר.

     

    בהמשך מפורטים קורסי החובה במתמטיקה והקורסים הניתנים במסגרת המגמות השונות.

    היקף השעות הסמסטריאליות (ש"ס) של קורסים, המועברים בקבוצות שיעור ותרגול נפרדות, מצוין על ידי 2 מספרים, הש"ס של השיעור ואלה של התרגול. לדוגמה:  2+3 פירושו 3 שעות שיעור ו- 2 שעות תרגול.

    לעיתים מופיעה המילה "במקביל" בדרישות המוקדמות. הכוונה במקרים אלו, שעל התלמיד לקחת את הדרישה המוקדמת לפני שהוא לוקח את הקורס או במקביל לו. ניתן ללמוד את קורסי הבחירה במהלך כל אחת משנות הלימודים.

     

     

    לרשימת הקורסים, המגמות, השעות ודרישות הקדם >

     

     

    על שעות אלה יש להוסיף קורסי העשרה בהיקף של 6 ש"ס במסגרת "כלים שלובים".

     
    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive